Volgens mij hebben veel mensen zich al ingedekt voor het geval er nieuwe coronamaatrdegelen worden genomen. In de supermarkt om de hoek waren de schappen met reinigingsdoekjes en toiletpapier al behoorlijk leeg en Ronald heeft er vrijdagochtend meer dan een uur over gedaan om de boodschappen online te doen. Keer op keer moest hij inloggen omdat hij eruit gegooid werd en zijn bestelling kwijt leek te zijn.
Uiteindelijk lukte het en konden we de bezorging tegemoet zien. Daar heb ik zelfs mijn online les voor verzet, want ik wilde niet middenin een goed gesprek de deur moeten openen om meerdere kratten vol boodschappen binnen te halen. Het was maar goed dat ik het gedaan heb, want de bezorger kwam nog vroeger dan in eerste instantie was meegedeeld.
Aanvankelijk zat ik in een doodstil huis te wachten en zonder muziek vind ik er helemaal niets aan. Tot ik bedacht dat ik twee meisjes heb die heel erg tekeer kunnen gaan als er iemand voor de deur staat. Laten we hopen dat het criminelen afschrikt. Maar goed, ik heb sowieso een hekel aan wachten en daarom was ik blij dat de bezorger zo vroeg was. Jammer genoeg werkte zijn mobiele pinapparaat niet omdat er blijkbaar geen bereik was.
Vervelend voor die jongen, want zo duurde het lang voordat hij door kon gaan naar de volgende klant. Wij zouden een acceptgiro ontvangen, zei hij. Hij moest wel even het bankrekeningnummer overnemen. Omdat ik zag dat hij allemaal dingen had gebracht die we ook besteld hadden, ging ik maar niet moeilijk doen. Hij gaf trouwens ook aan dat ik met de app heel makkelijk zou kunnen betalen en ik beloofde ‘m snel te installeren.
Tja, daar kan je toch wel aan merken dat ik niet jong ben. Klantenkaarten heb ik wel, vooral omdat ze voordeel kunnen opleveren. Maar winkelapps heb ik dan weer niet. Terwijl ze enorm veel plastic pasjes schelen. Misschien is dat wel de reden waarom je in de Albert Heijn reclames tegenwoordig een dame op leeftijd ziet. Die moet oude mensen natuurlijk overhalen. Met de stem van Mevrouw Roos van Villa Achterwerk in mijn hoofd heb ik die app maar opgezocht en op mijn telefoon gezet.
Hoe je thuisbezorgde bestellingen kunt betalen heb ik nog niet kunnen achterhalen, maar ik hoef nu geen scanner meer te pakken als ik in de winkel kom. Zou het plaatsen van bestellingen ook makkelijker gaan? We zien wel. In ieder geval ga ik met mijn tijd mee en ik ben benieuwd hoeveel vooruitgang Ronald en ik zullen zien. Wij dachten altijd dat onze grootmoeders de wereld enorm hadden zien veranderen, maar ik geloof dat wij de komende tijd ook heel wat zullen merken. Behalve die blauwe enveloppen dan. Die krijgen we nog steeds alhoewel menig oud mens van schrik al een computer heeft aangeschaft omdat alles digitaal zou gaan geschieden.
Meen je niet dat die producten alweer uitverkocht waren.
Ik ben nog niet over de stress van de eerste keer heen , laat staan voor een nieuwe hamster manie !
Vreselijk!
Nou laat t nou niet weer zo ver komen…anders word dat online boodschappen doen ook weer een stuk lastiger…iedereen is dan wel Corona moe, maar gezond verstand gebruiken is toch niet zo moeilijk…
Het lijkt wel alsof men steeds egoïstischer wordt- zolang zij hun spullen maar in huis hebben.
Absurd dat het hamsteren alweer is begonnen…
Online bestellen is wel makkelijk. Doe het zelf niet want kom niet aan het minimale bestelbedrag, ja per 2 weken wel, maar je kan vers spul nooit 2 weken bewaren…
Sommige mensen denken alleen aan zichzelf- dat anderen misgrijpen zal ze een zorg zijn.
Ja, dan moet ze zelf je boodschappen doen. Hopelijk kan je op momenten dat het niet al te druk is.
Ik doe op 2 vaste momenten boodschappen, dinsdagavond en vrijdagavond na het eten. Maak een lijstje met eetplanning, en lijstje voor boodschappen, en dat voor 3 of 4 dagen.
Na het eten is het meestal lekker rustig en alles net bijgevuld 🙂
Wat ben jij georganiseerd! Heel handig, want ik denk dat je dan weinig weg hoeft te gooien.