Dag 4319: Geduld

mde

Vanochtend maakte ik een glas thee voor mezelf en toen zag ik dat de zakjes weer voorzien zijn van een vraag.  Als ik dit theezakje een dag eerder had gepakt zou ik lang na hebben moeten denken over het antwoord op de vraag. Maar vandaag wist ik het meteen: ik heb geen geduld om eindeloze telefoongesprekken te voeren omdat DPD er weer eens een potje van had gemaakt.

Er was dertig kilo hondenvoer besteld en zo’n order met natuurlijk op de stoep gezet worden. Nou, als het met post.nl wordt gestuurd, zet onze geweldige bezorger het zelfs in de hal. DHL en DPD laten me zelf aanmodderen, maar dat is in principe niet zo erg. Eigenlijk denk ik dat het zelfs in de voorwaarden staat. Maar goed, de bestelling kwam zelf niet op de stoep te staan.

De bestelling kwam helemaal niet. De hele dag hield ik al in de gaten hoeveel klanten er voor ons waren. Toen het getal op twee stond werd im al blij. Toen stond het op nul en enkele seconden later kreeg ik een berucht waarin stond dat ze me net gemist hadden. Hoe dan? Want ik zat namelijk op de bank bij de eettafel en vanaf dat plekje zie ik iedereen de voortuin inlopen.

Ze zijn echt niet aan de deur geweest hoor. Het werd rechtstreeks naar een ophaalpunt gebracht. Waar we het niet konden ophalen omdat Ronald een week lang middagdienst had en ophalen kon op tijdens dat hij aan het werk was. Als het niet op een bepaalde dag opgehaald zou zijn ging alles retour afzender. Toen bedacht ik dat ik wel zou bellen om te vragen of ze het een avondje langer wilden bewaren. Want morgen is Ronald vrij.

We weten het adres, maar een telefoonnummer stond er niet bij. Zelfs na lang online speuren zag ik alleen ergens “bellen” staan. Welja, dat kostte een euro en de vaste telefoonkosten. Wat een geluk dat ik onbeperkt kan bellen, want het duurde zeven minuten voordat iemand de telefoon opnam. Iemand van DPD die na lang praten niet kon vertellen hoe ik het ophaalpunt kon bellen. Je hoorde gewoon dat hij zijn schouders ophaalde.

Van arren moede ben ik maar met de afzender van het pakket gaan bellen. Helaas kon ik de man aan de telefoon nauwelijks verstaan- ik heb alle gegevens behalve mijn pincode gegeven. Maar ik weet nou niet zeker wat hij uiteindelijk gaat doen. Morgen maar even een mailtje sturen. Natuurlijk heb ik erover getwitterd, maar ik krijg na een eerdere klacht geen antwoord meer. Zou ik op de zwarte lijst met notoire klagers staan?

Wat zonde van mijn tijd. En nu moet ik er ook voor zorgen dat de bestelling opnieuw wordt gestuurd of misschien moet ik het geld wel terug laten boeken. Helaas kan ik niet aangeven met welke vervoerder mijn bestelling moet worden getransporteerd. Zo heeft iedere klant meer dan dertig procent kans dat ze ook zo’n idioot van DPD treffen. Een andere hondenvoerleverancier zoeken heeft geen zin, want bijna iedere webshop werkt samen met DPD. Ze zullen wel goedkoop zijn.

2 gedachten over “Dag 4319: Geduld

    1. Pippi Bericht auteur

      Maak er een Twitteraccount voor aan- het wordt tijd dat iedereen zich meldt, want het loopt de spuigaten uit.

      Reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>